Slideshow Image 1 Slideshow Image 2 Slideshow Image 3
סולייה חלקה בצמיגי כביש לאופניים
צמיגים למכוניות, משאיות, אופנועים וגם צמיגים לאופניים מסוגלים להגיע למצב מסוכן שנקרא Hydroplaning מצב זה נגרם
מנסיעה מהירה על משטח רטוב מאוד, אשר יכולה לגרום לכך שהכוח העילוי של המים גורם לצמיג לרחף על
שכבת המים שעל הקרקע. במקרה כזה יש איבוד מוחלט ומיידי של האחיזה! בניגוד לצמיג רכב שבו שטח
המגע של הצמיג עם הכביש מרובע ויכול גרום לאיסוף מים תחתיו, שטח המגע של צמיג אופניים הוא קמור
כדי לאפשר הטיה בסיבובים, ולכן דוחף את המים לצדדים. צמיגים לאופניים צרים משמעותית ולכן לא מפתחים
כוח עילוי כמו צמיגי רכב.

העיצוב האובלי של צמיגי כביש בנוי טלאים המאפשר פינוי יעיל מים ומונע מהצמיג להחליק על פני הכביש.
טביעת הרגל של צמיג 23מ"מ כ"כ קטנה, כך שהאופניים צריכים לעבור 192ק"מ בכדי להחליק על פני המים.

למרות זאת, חלק מדגמי הצמיגים עוצבו עם מבנה סולייה ספציפי-בראש ובראשונה לצורכי קוסמטיקה ונוחות
הרוכב . לעיתים עיצוב הסולייה יכול לספק מרכיב גומי קשה יותר ובעל קשר מכני טוב יותר לכביש לאחיזה
טובה יותר. במצבים יוצאי דופן כמו מירץ פריז-רוביק , עיצוב סוליית פרו רייס2 יכולה לספק יותר אחיזה
על מסלול ריצוף האבנים הבוצי.




צמיגי אופניים

הטכנולוגיה של מישלין
תחזוקת צמיגים
קטעי וידאו

חיפוש צמיגים

חדשות