Slideshow Image 1 Slideshow Image 2 Slideshow Image 3
צמיגי שטח

פנימית לאופניים ללא פנצ'ר וצמיגי שטח 

מרבית מאנשי אופני ההרים תופשים את עצמם כרוכבי אופני שבילים. עדיין בארץ ישנם אלה עם זנב
קשיח אך רוב המשדרגים הולכים לקנות אופניים כאלה עם שכוח כפול עם מהלך שבין 3 ל 5 אינצ'ים
בחלק האחורי
 
מרבית מהרוכבים רוכשים צמיגים אופניים ברוחב של החל מ-2.0 ועד 2.1 אינצ'ים. ישנם גם כאלה שדופן שלוקחים גם ברוחב של 2.3. לכל חברה יש שיטת מדידה אחרת לרוחב צמיגים האופניים וישנם צמיגים אופניים ברוחב של 2.3, צרים למראה ומתחרים במשקלם עם צמיגים שאמורים להיות צרים יותר.
 
אנו מודעים כי רוכבי אופניים רבים אשר מעוניינים לרכוש צמיגי שטח, מתעניינים בצמיגי לאופני טיובלס וגם בצמיגים בקוטר 29, כאשר אתם קונים צמיג מחברה צרפתית, הוא לאו דווקא מיוצר שם. ישנם יצרני צמיגים המפוזרים בכל העולם. תתפלאו לפעמים היכן הצמיג היוקרתי שלכם מיוצר. את ארץ הייצור חייבים היצרנים לסמן על הצמיג. לפעמים זהו הסימון הקשה ביותר לזיהוי מהיר.

קוגול יוניטרייד בע"מ  - צמיגי שטח, פנימית לאופניים ומגוון רחב של מוצרים
 
כוכב אחד – ממש גרוע.
שני כוכבים - פחות מטוב.
שלושה כוכבים - עושה עבודה נהדרת.
ארבעה כוכבים - מעל את ממוצע של התרגילים.
חמישה כוכבים - פגז.
 
GMS - WTB היינה שיטת מדידה גלובלית לצמיגים (GMS). נוסחה חכמה אשר נותנת להבין את יחסי הרוחב של הצמיג, אך לחברות אחרות עדיין לא אימצו את שיטה זו. על אף שהיא יעילה, אך לא שימושית לנו במבחן זה, לצערנו.
 
TPI - צפיפות אריג לאינץ' מרובע 
  היינו  הצפיפות האריג שעליו מורכב הגומי של הצמיג.
כמה נקודות שחשוב לדעת על הצמיג של האופניים איתו , אתה רוכב בשטח :
 
1.         יעילות דיווש - מה המהירות אותו צמיג האופניים גורם לך להרגיש.
2.         טיפוס עליות - כמה אחיזה טובה אותו צמיג אופניים מייצר בעליות טכניות.
3.         עצירה - האם הצמיג האופניים מיצר אחיזה טובה בבלימה מ-45 קמ"ש.
4.         פניות - עד כמה צמיג האופניים, משרה ביטחון בסוגי פניות שונות.
5.         חול - עד כמה צמיג האופניים מאפשר לדווש ולנווט את האופניים בחול עמוק וקרקע
            טובענית.
 
טיובלס - טיוב טייפ
עד לשנות ה-40 של המאה ה-20 השתמשו בצמיג כפי שהומצא לראשונה: בתוך הצמיג הונח אבוב, צינור גומי מנופח שנהוג לכנותו "פנימית". צינור הגומי המנופח קימר את שכבת הגומי של הצמיג והחזיק אותה. צמיג זה מכונה "טיוב טייפ". לשיטה זו היה חסרון בולט היות שהצמיג לא היה אטום לחלוטין אל מול הגלגל. זה היה עלול לגרום לאיבוד שליטה על הרכב בשעת תקר בפנימית כיוון שהאוויר היה פורץ החוצה מחלל הצמיג במהירות.
בשנת 1944 הומצא צמיג אופניים  ה"טיובלס", צמיג ללא "פנימית" שהיה אטום לדליפת אוויר מחללו באמצעות מבנה מיוחד של חישוק גלגל ועל ידי ריפוד שכבותיו הפנימיות בחומרים המונעים יציאת אוויר. כשננעץ מסמר או כל חפץ חד אין לאוויר דרך מילוט אלא מהחור שנוצר, אך כיוון שהמסמר הנעוץ אוטם בעצמו את חלל הצמיג האופניים יכול לנסוע עם מסמר בגלגליו תקופה ארוכה כשהאוויר אינו יוצא. בשנים האחרונות פיתחו חברות הצמיגים צמיג שמאפשר במקרה תקר המשך נסיעה איטית עד לתיקון או החלפת הצמיג. צמיגים אלו מכונים Run-flat. חסרונם של צמיגים אלו במורכבותם ובמחירם הגבוה. בדומה לחומרי איטום המאפשרים לנפח ולאטום את הצמיג האופניים במקרה תקר, קיימים בשנים האחרונות גם חומרים הנמרחים מראש על חלקו הפנימי של הצמיג ומונעים חלק ניכר מסוגי התקרים (מכונים גם "ג'יפה"), השימוש בהם רווח לצמיגיי אופני הרים.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92


טבלת קודי סיווג מהירות מרבית מותרת לצמיג
קוד סיווג
N
Q
R
S
T
U
H
V
W
Y
ZR
מהירות מרבית (קמ"ש)
150
160
170
180
190
200
210
240
270
300
מעל 240
 
 
מקור השם משלין
deutsch''' * Michelin-Plakat von 1898 * Quelle: selbst aus Kalender gescannt '''english''' * Poster of Michelin, 1898 * Source: Scanned from calendar
 
מישלין – היינה החברה בעלת השם הנבחר לחברה בעלת , נאמנות ושירות מהטובים בעולם
עבור אלה שמחפשים בית חם עם יכולות , של טכנולוגית ליצור צמיגי אופניים עמידים וגמישים אשר מספקים את היכולת לרוכב להגיע לביצועים אופטימאליים  עם רמת עמידות גבוהה במיוחד .
 
חלקי הפנימיות - שכבות אשר עשויות מחומרים סינטטיים כגון: ניילון, כותנה, קוולר או שילוב של פוליאסטר עם כותנה. השכבות אלה מהוות את עובי הצמיג והם אלו הקובעות את התנגדות הגלגול של הצמיג, עמידותו לפנצ’רים ואורך החיים שלו.( TPI (Threads Per Inch) הינו נתון המספק לנו מידע לגבי מספר החוטים הקיימים בצמיגיי אופניים באינטש מרובע אחד (2.54 סמ"ר) כאשר: TPI גבוה (=יותר חוטים לאינטש) > משקל הצמיג יורד > הצמיג נהיה יותר גמיש > הנוחות עולה > האחיזה משתפרת > התנגדות הגלגול פוחתת.
העיקרון הכללי שצריך לזכור הוא שהצמיג חייב להיות מורכב מחומר מסוים. אם נקווץ את כמות הבד (פחות חוטים לאינטש, TPI נמוך) - החלל שיישאר בין החוטים יתמלא ע"י גומי וביצועי הצמיג ירדו.
 
לכתבות נוספות בנושא:
צמיגי משלין
 
 

צמיגים לאופניים

חיפוש צמיגים

חדשות